Γράφει ο Αναστάσιος Νικολαΐδης*
Οποιαδήποτε επιπλέον τοποθέτηση για το θέμα της σύνδεσης της Δράμας με την Εγνατία Οδό, δικαίως θα αντιμετωπιζόταν ως γραφική από τους πολίτες.
Πέρασαν χρόνια και χρόνια, άλλαξαν κυβερνήσεις και αρμόδιοι Υπουργοί, δόθηκαν υποσχέσεις, παρουσιάστηκαν σχεδιασμοί, υπήρξαν εξαγγελίες από τη μια και καταγγελίες από την άλλη, όμως το αποτέλεσμα είναι ίδιο και απαράλλακτο. Η Δράμα στερείται ακόμη των αυτονόητων υποδομών, οι οποίες υφίστανται στην υπόλοιπη χώρα, δηλαδή ασφαλείς δρόμοι ταχείας κυκλοφορίας που θα τη συνδέουν με μεγάλα γειτονικά αστικά κέντρα. Τα λόγια περιττεύουν και οι λέξεις έχουν χάσει πια το νόημά τους για το συγκεκριμένο θέμα…
Εκτιμάται ότι ενόψει της εκλογικής χρονιάς του 2023, τόσο σε εθνικό όσο και αυτοδιοικητικό επίπεδο, θα υπάρξουν κάποιες, έστω υποτυπώδεις, εξελίξεις, στο θέμα της οδικής διασύνδεσης της Δράμας, ώστε να αξιοποιηθούν σε προεκλογικό επίπεδο.
Η υλοποίηση των οδικών αξόνων Δράμας – Αμφίπολης και Δράμας – Καβάλας έρχονται ως τοπικά αιτήματα σχεδόν από τις αρχές του αιώνα και κάποτε θα μπουν σε φάση υλοποίησης, έστω και με καθυστέρηση δεκαετιών. Όμως, το μεγάλο ζητούμενο σε τοπικό επίπεδο είναι να μην επαναληφθούν τα λάθη του παρελθόντος και με δυναμικό τρόπο ουσιαστικά εμείς, ως Δραμινές και ως Δραμινοί, να καθορίσουμε σήμερα τα έργα που θα συμβάλλουν στην αναπτυξιακή πορεία του τόπου μας αύριο.
Τώρα, άμεσα, περιμένοντας τις όποιες εξελίξεις στους οδικούς άξονες Δράμα – Αμφίπολη και Δράμα – Καβάλα, ως τοπική κοινωνία οφείλουμε να στρέψουμε το βλέμμα στο μέλλον, θέτοντας σε άμεση προτεραιότητα την κατασκευή ενός σύγχρονου δρόμου που θα συνδέει τη Δράμα με το Κ. Νευροκόπι και διεκδικώντας, με ενότητα και σθένος από το πολιτικό προσωπικό, την υλοποίηση του συγκεκριμένου έργου.
Εφόσον το ζητούμενο είναι η δημιουργία εξωστρέφειας για τον Νομό Δράμας, τότε η κατασκευή ενός σύγχρονου δρόμου που θα συνδέει την πρωτεύουσα του Νομού με τα βόρεια σύνορα της χώρας, είναι ζήτημα πρώτης προτεραιότητας. Η περιοχή μας θα αποκτήσει άμεση σύνδεση με τα Βαλκάνια και την κεντρική Ευρώπη, με τα όποια οφέλη αυτό συνεπάγεται σε τουριστικό ή εμπορικό επίπεδο. Οι οικονομικές και κοινωνικές αλλαγές στη γειτονιά μας είναι ταχείς. Οφείλουμε, λοιπόν, να κινηθούμε με σχεδιασμό που θα έχει μακροπρόθεσμους, αναπτυξιακούς στόχους για να μη βρεθούμε, για ακόμη μια φορά μετά από λίγα χρόνια, μπροστά σε χαμένες ευκαιρίες.
Παράλληλα, ο δρόμος Δράμα – Κ. Νευροκόπι θα δώσει πολλαπλασιαστική αξία στους σχεδιαζόμενους άξονες Δράμα – Αμφίπολη και Δράμα – Καβάλα. Άλλωστε, δεν θα πρέπει να παραβλέπουμε ότι τόσο ο δρόμος Δράμα – Καβάλα όσο και το τμήμα Δράμα – Μαυρολεύκη του άξονα Δράμα – Αμφίπολη αποτελούν μέρος του διευρωπαϊκού άξονα Ε-61, ο οποίος ουσιαστικά σχεδιάστηκε για να συνδέσει το λιμάνι της Καβάλας με τον Προμαχώνα των Σερρών. Εφόσον, όμως, στο γειτονικό Νομό Σερρών δεν έχει υπάρξει κάποια κίνηση εδώ και χρόνια για να υλοποιηθεί το κομμάτι του Ε-61 που θα συνδέει τη Δράμα και τη Καβάλα με τα σύνορα της Ελλάδας με τη Βουλγαρία, οφείλουμε να αναλάβουμε πρωτοβουλίες για να καλύψουμε αυτό το κενό.
Σχεδιάζοντας ως τοπική κοινωνία το επόμενο βήμα για την οδική διασύνδεση της Δράμας, θέτουμε ξεκάθαρους στόχους, παίρνοντας την τύχη του τόπου στα χέρια μας. Μέσα από την απαιτούμενη συνεννόηση, λειτουργούμε με ενότητα, καθορίζουμε τις προτεραιότητες και προσπαθούμε να φέρουμε τη Δράμα στο προσκήνιο…
*Ο Αναστάσιος Νικολαΐδης είναι πολιτευτής του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής στον Νομό Δράμας