Στο μείζον ζήτημα της οδικής απομόνωσης της Δράμας και στην πλήρη έλλειψη ενημέρωσης της τοπικής κοινωνίας όσον αφορά την πορεία υλοποίησης των οδικών αξόνων Δράμας – Αμφίπολης και Δράμας – Καβάλας αναφέρθηκε από το βήμα της Βουλής ο κ. Αναστάσιος Νικολαΐδης, Βουλευτής ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής Νομού Δράμας.
Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 19 Οκτωβρίου, κατά τη διάρκεια συζήτησης νομοσχεδίου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών σχετικά με ενσωμάτωση οδηγίας της Ε.Ε. στο εθνικό δίκαιο, ο κ. Νικολαΐδης ενημέρωσε τόσο την ηγεσία του Υπουργείου όσο και την Ολομέλεια της Βουλής για τις τραγικές συνθήκες που αναγκάζονται να αντιμετωπίσουν οι Δραμινοί πολίτες κατά τις μετακινήσεις τους είτε προς τη Θεσσαλονίκη, είτε προς την Καβάλα, είτε προς τη Βουλγαρία.
Αναλυτικά, στην ομιλία του για το συγκεκριμένο ζήτημα ο κ. Νικολαΐδης ανέφερε τα εξής:
«Στην Ειδική Μόνιμη Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας, της οποίας είμαι μέλος, ενημερωθήκαμε για το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας. Όμως, πραγματικά αν με ρωτήσει κάποιος συμπολίτης μου στη Δράμα για το τι κάνει η Ελληνική Πολιτεία για τη δική του οδική ασφάλεια, θα δυσκολευτώ να του απαντήσω.
Η Δράμα όσον αφορά την οδική της σύνδεση με μεγάλα αστικά κέντρα, με γειτονικές περιοχές, με αεροδρόμια και λιμάνια, είναι πλήρως αποκομμένη και βρίσκεται ουσιαστικά δεκαετίες πίσω. Πρόκειται για τη μοναδική πρωτεύουσα Νομού στη Βόρεια Ελλάδα, που δεν έχει σύνδεση με κάθετο άξονα με την Εγνατία οδό. Παράλληλα, δεν υπάρχει αξιόπιστη οδική σύνδεση με δρόμο ταχείας κυκλοφορίας με τη γειτονική Καβάλα. Επιπλέον, παρόλο που η περιοχή συνορεύει με τη γειτονική Βουλγαρία, ούτε ο δρόμος Δράμας –Νευροκοπίου, φτιαγμένος πριν από δεκαετίες, μπορεί να εξασφαλίσει οδική ασφάλεια και ταχύτητα.
Οι Δραμινές και οι Δραμινοί, είτε πρόκειται για ιδιωτικές μετακινήσεις είτε για εμπορευματικές μεταφορές, αναγκάζονται να ταξιδεύουν με κίνδυνο της ζωής τους. Να χρησιμοποιούν δρόμους με κακό οδόστρωμα, με πλήθος επικίνδυνων στροφών, χωρίς διαγραμμίσεις, με ελλιπή έως καθόλου φωτισμό, χωρίς στηθαία ασφαλείας. Κι όλα αυτά σε δρόμους διπλής κατεύθυνσης, χωρίς δηλαδή τις απαραίτητες λωρίδες ανά ρεύμα κυκλοφορίας για να μπορούν να κινηθούν με ασφάλεια. Κάθε μετακίνηση ενός Δραμινού πολίτη προς τη Θεσσαλονίκη, προς την Καβάλα και προς τη Βουλγαρία, είναι ένα τεράστιο ρίσκο για το αν θα φτάσει τελικά σώος στον προορισμό του.
Οι συμπολίτες μου στη Δράμα βαρέθηκαν να εισπράττουν υποσχέσεις.
Για τον δρόμο Δράμα – Αμφίπολη άκουσαν τον Πρωθυπουργό τον Σεπτέμβριο του 2019 να αναφέρει, πως θα δημοπρατηθεί εντός 18 μηνών και τελικά η δημοπράτηση έγινε μετά από 3 χρόνια, τον Σεπτέμβριο του 2022. Ακόμη όμως και σήμερα, μετά από ένα χρόνο και πλέον, δεν υπάρχει κάποια επίσημη ανακοίνωση από πλευράς Υπουργείου για την πορεία της διαγωνιστικής διαδικασίας.
Για τον δρόμο Δράμα – Καβάλα υπήρξε κινητικότητα, όπως είθισται, στην προεκλογική περίοδο του Μαΐου. Ξεκίνησαν οι εργασίες για ένα τμήμα του δρόμου και συνεχίζονται με ρυθμούς χελώνας. Ο τότε Υφυπουργός αρμόδιος για τις Υποδομές, είχε ζητήσει να ξεπεραστούν τα προβλήματα με τις απαλλοτριώσεις και να εκπονηθούν οι υπόλοιπες μελέτες για το σύνολο του οδικού άξονα. Ξεπεράστηκαν τα προβλήματα; Εκπονήθηκαν οι μελέτες; Ενημέρωση μηδέν.
Κύριε Υπουργέ,
Ελπίζω στο διάστημα που βρίσκεστε στη συγκεκριμένη θέση να προλάβατε να ενημερωθείτε ότι υπάρχει μια περιοχή στη χώρα πλήρως απομονωμένη όσον αφορά τις οδικές της υποδομές.
Η οδική σύνδεση της Δράμας με σύγχρονους οδικούς άξονες με Θεσσαλονίκη, μέσω Αμφίπολης, με Καβάλα και με Βουλγαρία είναι ζωτικής σημασίας για κάθε κάτοικο της περιοχής. Αφορά κυρίως την ασφάλεια στις μετακινήσεις και στο να μη χάνονται ζωές στην άσφαλτο, πέρα από τα οφέλη που θα υπάρξουν σε οικονομικό επίπεδο από τον σημαντικό περιορισμό του χρόνου που θα χρειάζεται για τις μεταφορές.
Δώστε λύση στο πρόβλημα. Ενημερώστε την τοπική κοινωνία για την εξέλιξη των έργων. Παρουσιάστε συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα και επιτέλους τηρήστε το. Όλοι οι Δραμινοί έχουμε κουραστεί με τα λόγια. Φτάνει με τις εξαγγελίες που δεν έχουν αποτέλεσμα».
Το θέμα της οδικής απομόνωσης της Δράμας τέθηκε από τον κ. Νικολαΐδη και στην Ειδική Μόνιμη Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας, στην οποία συμμετέχει ως Αντιπρόεδρος. Κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης της συγκεκριμένης Επιτροπής, την Τετάρτη 18 Οκτωβρίου, με τη συμμετοχή της Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χριστίνας Αλεξοπούλου και του Γενικού Γραμματέα Μεταφορών κ. Ιωάννη Ξιφαρά, ο κ. Νικολαΐδης έθεσε επίσης την υστέρηση της Δράμας όσον αφορά τις οδικές της υποδομές, ζητώντας λεπτομερή ενημέρωση της τοπικής κοινωνίας από πλευράς κυβέρνησης για την πορεία εξέλιξης των έργων που έχουν εξαγγελθεί πολλές φορές, χωρίς όμως να υπάρχουν ακόμη απτά αποτέλεσμα. Η αξιοποίηση κάθε ευκαιρίας για ανάδειξη σε όλα τα επίπεδα των ζητημάτων που απασχολούν τις Δραμινές και τους Δραμινούς αποτελεί μια απαρέγκλιτη στάση αρχής για τον κ. Νικολαΐδη. Με υπευθυνότητα, σοβαρότητα και αξιοπιστία, υπηρετεί τον θεσμικό ρολό που του ανατέθηκε από τους συμπολίτες του, προχωρώντας σε ουσιαστικές παρεμβάσεις για την ανάδειξη των τοπικών προβλημάτων.