Δύο αδέρφια από τη Δράμα, ο Δημήτρης και ο Νίκος Τσουκαλάς έχουν δημιουργήσει ένα δικό τους project (μια νέα σειρά προϊόντων) με την ονομασία “The Black Philosopher”, που ξεκίνησε να τρέχει εδώ και λίγες ημέρες και έχει να κάνει με τη φιλοσοφία και τα σκίτσα πάνω σε διάφορες κατηγορίες προϊόντων.
Διαβάστε πώς παρουσιάζουν οι ίδιοι το νέο τους εγχείρημα:
Γνωριμία με τους
The Black
Philosophers
– Δημήτρη & Νίκο Τσουκαλά
Ποιοι είμαστε;
Είμαστε ο Δημήτρης και ο Νίκος, δύο αδέρφια που διατηρούμε εδώ και 20 χρόνια μια μικρή επιχείρηση υπηρεσιών προβολής και διαδικτύου στην πόλη της Δράμας. (GenesisWeb Studio) Οι περισσότεροι εδώ μας γνωρίζουν είτε από διάφορες επαγγελματικές συνεργασίες από το γραφείο μας είτε ως Δραμινούς συμπολίτες τους. Τώρα ήρθε η ώρα να γνωρίσουν και κάτι καινούριο από εμάς. Πρόκειται για μια νέα σειρά προϊόντων που θέλουμε να διαθέσουμε διαδικτυακά αλλά και στο φυσικό μας κατάστημα στην οδό Βενιζέλου όπου βρίσκεται το γραφείο μας. Το νέο μας brand “The Black Philosopher” όπως το ονομάσαμε, σχεδιάζει t-shirts, κούπες, μαγνήτες ψυγείου, πάνινες τσάντες, καπέλα, καμβάδες, σουβέρ και ίσως στην πορεία να έρθουν και κάποια ακόμα, τα οποία έχουν μια συγκεκριμένη θεματολογία. Πιο συγκεκριμένα θα λέγαμε ότι τα προϊόντα μας εντάσσονται στην καλλιτεχνική φιλοσοφία… Είναι εμπνευσμένα από φράσεις αρχαίων Ελλήνων και ξένων φιλοσόφων ή σημαντικών προσώπων του σήμερα και σε συνδυασμό με τη δική μας πινελιά ή δημιουργικότητα αν θέλετε, προσπαθούμε να οπτικοποιούμε το νόημά τους με δικά μας σκίτσα, αποτυπώνοντάς τα πάνω σε μια σειρά προϊόντων.
Γιατί ονομάστηκε έτσι;
Αρχικά ψάχναμε ένα όνομα λίγο εύηχο, λίγο σχετικό με αυτό που θέλαμε να κάνουμε, λίγο μοντέρνο αλλά να έχει και κάτι από πίσω. Τα χρώματά μας είναι το μαύρο και το άσπρο. Οπότε το Black προέκυψε βασικά από το χρώμα των σκίτσων που χρησιμοποιούμε. Όσον αφορά την ιστορία που κρύβεται πίσω από το όνομα… Έχουμε καταλάβει ή αν θέλετε έχουμε την πεποίθηση ότι για να “φιλοσοφήσεις” τη ζωή σου πρέπει να περάσεις μέσα από κάποιες δυσκολίες. Όσο ζεις μέσα στη ζώνη άνεσης είναι πολύ δύσκολο να εμβαθύνεις περισσότερο στα πράγματα που βιώνεις εσύ και οι γύρω σου. Έως ένα βαθμό η αντιξοότητα είναι ευεργετική και μας βοηθάει να επεξεργαστούμε αλλά και να κατανοήσουμε καλύτερα τα πράγματα. Από εκεί και πέρα ίσως μπορούμε να αναθεωρήσουμε απόψεις και πεποιθήσεις. Τίποτα δεν είναι δεδομένο στη ζωή μας και αυτό πρέπει να το εκτιμήσουμε.
Έτσι λοιπόν δημιουργήσαμε το Black Philosopher που προσπαθεί μέσα από μια σειρά προϊόντων να περάσει το μήνυμα ότι ο καθένας μας μπορεί να “φιλοσοφήσει” τη ζωή του και να ζήσει με αξίες. Ο καθένας μας μπορεί να βρει το δικό του νόημα σε αυτά που κάνει και στον τρόπο που ζει.
Πώς προέκυψε;
Προέκυψε πολύ φυσικά για εμάς. Το δουλεύουμε βέβαια για μεγάλο χρονικό διάστημα. Πάμε λίγο όμως να το δούμε από την αρχή. Πριν αρκετά χρόνια, παράλληλα με κάποιες προσωπικές μου καταστάσεις ξεκίνησα να διαβάζω διάφορα βιβλία που έβρισκα ενδιαφέροντα έτσι ώστε να αποκτήσω γνώση και να οργανώσω καλύτερα τις σκέψεις μου. Έτσι ξεκίνησα να κρατάω σημειώσεις που μου φαινόντουσαν πολύ βοηθητικές για τη δική μου καθημερινότητα. Μετά από λίγο, δημιούργησα μια πολύ μικρή προσωπική ιστοσελίδα όπου κατέγραφα φράσεις ή αποφθέγματα κυρίως αυτά που βοηθούσαν εμένα στην καθημερινότητα μου. Μάλιστα η ιστοσελίδα αυτή είχε όνομα “Να μην ξεχνάω” και συχνά – πυκνά την επισκεπτόμουν για να βλέπω αυτά που έγραφα και ενίοτε την έστελνα και σε κάποιους φίλους για να τα διαβάζουν. Κάποια στιγμή λοιπόν, σκέφτηκα ότι αφού μου αρέσει όλο αυτό και με βοήθησε προσωπικά δε θα μπορούσε κάπως να εξελιχθεί; να το κάνουμε για περισσότερο κόσμο; Πολλοί φοράνε “στάμπες” ή επώνυμες μάρκες, γιατί να μην κάνουμε ένα μικρό brand που να προβάλλει τις αξίες μας. Αυτή ήταν η σκέψη.
Οι φράσεις λοιπόν που είχα ξεχωρίσει, για εμένα ήταν κάτι σαν κανόνες… Οπότε αυτό που έμενε, ήταν να γίνει πιο ελκυστικό, καθότι το κείμενο απαιτεί διάβασμα και σήμερα ζούμε στην εποχή της εικόνας…Η λύση που σκεφτήκαμε… Κείμενο & Εικόνα. Γιατί τα σχέδια σίγουρα θα σε τραβήξουν περισσότερο… και θα αποτυπώσεις καλύτερα το κείμενο εφόσον το συνδέσεις με την εικόνα. Με βάση αυτή τη σκέψη, οπτικοποιήσαμε τις φράσεις και έτσι προέκυψε η πρώτη μας συλλογή που την ονομάσαμε 12 κανόνες για τη ζωή!
Έτσι έρχεται και ο Νίκος στο προσκήνιο ενεργά, που είναι γραφίστας και από μικρός του άρεσαν πολύ τα σκίτσα. Αφού το συζητήσαμε εκτενώς, πήραμε την απόφαση να το επιχειρήσουμε και έτσι ξεκίνησε όλο αυτό το ταξίδι περίπου ένα χρόνο πριν. Η διαδρομή ήταν πάρα πολύ όμορφη και μπορώ να πω την απολαύσαμε. Πολύ ωραία διαδικασία, με τις δυσκολίες της σαφώς. Το να προσπαθείς μια ιδέα σου να την κάνεις πράξη και να δημιουργήσεις ένα Brand που αφήνει και κάποια ωραία μηνύματα στους αποδέκτες, είναι μια πολύ ωραία κατάσταση.
Για να μην παρεξηγηθούμε, να τονίσουμε ότι δεν είμαστε ούτε το παίζουμε λογοτέχνες και διανοούμενοι. Είμαστε απλοί άνθρωποι που προσπαθούμε να ζούμε σκεπτόμενοι, όπως και πολλοί άλλοι εκεί έξω και σε αυτούς απευθυνόμαστε. Το βάρος πρέπει να δοθεί στις αξίες και στα μηνύματα που προσπαθούμε να περάσουμε μέσα από αυτό που κάνουμε. Όλοι μας μπορούμε να γίνουμε λίγο καλύτεροι για τον εαυτό μας αλλά και για τους άλλους γύρω μας. Έστω και λίγη σκέψη από τον καθένα για τον τρόπο που ζει και συμπεριφέρεται, ο κόσμος μας θα γίνει λίγο καλύτερος.
Το κίνητρο μας δεν ήταν εμπορικό καθώς σε αυτό το στάδιο τα περισσότερα από τα προϊόντα μας παράγονται από εμάς σε μικρές ποσότητες με προσεκτική και ποιοτική διαδικασία παραγωγής σχεδόν χειροποίητα. Χρησιμοποιούμε σίγουρα πολύ καλά υλικά που ξεχωρίζουν, άλλωστε ένα από τα slogan μας είναι Αξία – μέσα – έξω… και τα μηνύματα μας αφορούν σχεδόν όλες τις ηλικίες. Έχουμε t-shirts, κούπες και για γονείς & παιδιά. Είναι μια προσπάθεια που έγινε με αγάπη και σεβασμό που είναι διαθέσιμη στο κοινό εδώ και λίγες ημέρες. Ευχόμαστε να έχει θετική ανταπόκριση και να αφήσει το δικό του αποτύπωμα στον χώρο του PRINTING.
Περισσότερα για εμάς και τα προϊόντα μας μπορείτε να βρείτε στην ιστοσελίδα μας theblackphilosopher.com