Το πολυβολείο της σιδερένιας γέφυρας βρίσκεται 5 χιλιόμετρα περίπου πριν το χωριό Βαθύτοπος, στο ρέμα Βαθυτόπου ή αλλιώς καϊνάρι.
Την 6η Απριλίου το 1941 όταν εισέβαλαν τα γερμανικά στρατεύματα στο ελληνικό έδαφος, μεγάλη ήταν η ηρωική αντίσταση από το πολυβολείο της σιδερένιας γέφυρας με αποτέλεσμα να τους καθυστερήσουν 3 μέρες.
Εξολόθρευσαν ένα γερμανικό άρμα με 12 νεκρούς γερμανούς στρατιώτες όταν αυτό εισήλθε από την περιοχή του ακρινού και δέχτηκε γενναία αμυντική αντίσταση από τα χαρακώματα δίπλα από το πολυβολείο. Τους νεκρούς στρατιώτες στη συνέχεια τους έθαψαν μπροστά από την γέφυρα, στον τωρινό ασφάλτινο δρόμο. Οι γερμανοί τους πήραν μετά από δύο χρόνια (1943), αφού ευχαρίστησαν πρώτα τους Έλληνες.
Μετά από αυτό ο εχθρός ανασυγκροτήθηκε και επιτέθηκε εκ νέου στο πολυβολείο με σοβαρές απώλειες από την ελληνική πλευρά και εισήλθε στο λεκανοπέδιο Νευροκοπίου. Το πολυβολείο δεν πρόλαβε να ολοκληρωθεί και ήταν ανοιχτό χωρίς πόρτα και οι γερμανοί το εκμεταλλεύτηκαν αυτό ρίχνοντας χειροβομβίδα MILS (με ξύλινη χειρολαβή) σκοτώνοντας δύο έλληνες στρατιώτες από το ίδιο χωριό, την Ν. Καρβάλη Καβάλας.
Πιο πολλοί οι στρατιώτες στο πολυβολείο κατάγονταν από περιοχή του Νομού Καβάλας και τους δύο νεκρούς από την Ν. Καρβάλη Καβάλας τους βρήκε και ειδοποίησε χωριανούς του ο Μιχάλης Δούτσιος (αδελφός του Κώστα Δούτσιου) κάτοικος εν ζωή Βαθυτόπου Δράμας. Όπως είπε ο ίδιος στον αδελφό του που ήταν πιο μικρός, βρήκε τον έναν στρατιώτη σκοτωμένο την ώρα που έγραφε γράμμα στην αδελφή του και δεν πρόλαβε να το στείλει. Το γράμμα αυτό παραδόθηκε στην αδελφή του, όταν μετά από μέρες μαζί με άλλους συγγενείς από την περιοχή της Καβάλας ήρθαν στο χωριό και αναζήτησαν τους νεκρούς συγγενείς τους.
Για την ιστορία το προαναφερόμενο πολυβολείο δεν είναι καταγεγραμμένο πουθενά για την ηρωική αντίσταση που προέβαλλε.
Δείτε σχετικό βίντεο από το σημείο του πολυβολείου και την πεσμένη σιδερένια γέφυρα (κατέρρευσε λόγω πλημμυρών 1953-1954) και τον διπλό καταρράκτη (κατασκευάστηκε 1949-1950 για να συγκρατεί τα ορμητικά νερά). Η σιδερένια γέφυρα κατασκευάστηκε επί εποχής Μεταξά 1935-1936.
Ευχαριστώ θερμά τον Κώστα Δούτσιο για χρήσιμες πληροφορίες.
Ακολουθούν εικόνες